Wpisy
- Adaptacja do światła i ciemności
- Adaptacja do zapachów
- Afiliacyjne zachowanie przy wzbudzonym lęku
- Agresja
- Agresja – dalszy opis
- Aktywność a cykl estralny
- Analiza rozumowania przeprowadzona przez Johna Deweya
- Autonomiczny układ nerwowy i układ współczulny
- Behawioryści
- Behawioryzm i psychologia bodźca-reakcji
- Behawioryzm i psychologia bodźca-reakcji cz. II
- Biochemia mózgu
- Bliskość i ciągłość
- Ból jako popęd
- Budowa neuronu
- Cechy dobrego testu na inteligencję
- Cele, zadania i plany życiowe
- Cele, zadania i plany życiowe – kontynuacja
- Co słyszymy
- Ćwiczenia stosowane przed osiągnięciem gotowości rozwojowej
- Czucie ciepła i zimna
- Czucie trzewne
- Czy iloraz inteligencji może się zmienić
- Czy zwierzęta potrafią operować pojęciami
- Dane biograficzne a dane uzyskane w laboratorium: korzyści i ryzyko
- Dentysta NFZ w Pyrzycach to ekspert pełną gębą
- Dlaczego ludzie badają naturę człowieka
- Dlaczego zapominamy
- Dojrzałość umysłowa
- Dojrzewanie a ćwiczenie
- Dojrzewanie a ćwiczenie – dalszy opis
- Dojrzewanie człowieka
- Dojrzewanie przed urodzeniem
- Dominacja i uległość
- Dorastanie i wiek dojrzały
- Dorastanie i wiek dojrzały – kontynuacja
- Doświadczenie osobiste
- Duża ilość znaków: 6238
- Dwie dawne teorie psychologii
- Dynamometr
- Dynamometr – dalszy opis
- Dyspozycje motywacyjne a motywy wzbudzone
- Eksperyment Yerkesa z wielokrotnym wyborem
- Eksperymenty Ebbinghausa dotyczące zapamiętywania
- Elektrochemiczne podłoże impulsu nerwowego
- Emocje a motywowane zachowanie
- Ewolucja mózgu kręgowców
- Ewolucja ręki ludzkiej
- Faza myślenia twórczego w rozumowaniu
- Funkcje organizmu
- Funkcjonaliści
- Generalizacja i różnicowanie
- Gromadzenie pokarmu a deprawacja i frustracja
- Grupa eksperymentalna i kontrolna
- Głody specyficzne
- Hamowanie i transfer uczenia się
- Hipnoza i umysł nieświadomy
- Hipnoza i umysł nieświadomy – kontynuacja
- Historia przypadku Lillian
- Historie przypadków – metoda psychologiczna
- Iloraz inteligencji
- Indywidualność i osobowość
- Inne metody określania, stopnia męskości i kobiecości
- Inne źródła współczesnej psychologii
- Integracja za pośrednictwem układu kostnego i mięśniowego
- Integracja za pośrednictwem układu kostnego i mięśniowego cz. II
- Inteligencja i zdolności
- Inteligencja i zdolności – kontynuacja
- Interpretacje rozwojowe i sytuacyjne
- Interpretacje rozwojowe i sytuacyjne – kontynuacja
- Jak reagujemy na bodźce
- Jak widzimy barwy
- Jak zwierzęta rozwiązują problemy
- Jak zwierzęta rozwiązują problemy – kontynuacja
- Karmienie piersią a wzrastający zapał do ssania
- Kary a agresja
- Kiedy najlepiej wdrożyć leczenie ortodontyczne
- Klasyfikacja prowizoryczna
- Klasyfikacja prowizoryczna – kontynuacja
- Kole męskie i kobiece
- Kole męskie i kobiece – kontyuacja
- Kolejność urodzeń a osobowość
- Konflikt, przystosowanie i zdrowie psychiczne
- Kora mózgowa
- Kora mózgowa – dalszy opis
- Krzywa rozkładu normalnego
- Książki na temat ludzkiej motywacji
- Książki opisujące systemy psychologiczne
- Książki traktujące o rozwoju dziecka
- Kształtowanie nawyków i kontrola
- Labirynt laboratoryjny i pomieszczenie eksperymentatora
- Laboratorium Wundta
- Lata produktywności
- Leczenie nadwrażliwości zębów u dentysty Warszawa
- Lista kontrolna dla osób rozwiązujących problem
- Lista motywów
- Lista potrzeb psychogennych
- Lista potrzeb psychogennych cz. II
- Medycyna estetyczna Ciechanów ma nosa nie tylko do kwestii urody
- Męskość i kobiecość w kulturze amerykańskiej
- Męskość i kobiecość w kulturze amerykańskiej cz. II
- Metoda eksperymentu laboratoryjnego
- Metody wychowawcze i ich konsekwencje
- Metody wychowawcze i ich konsekwencje – kontynuacja
- Mierzenie ogólnej inteligencji
- Mierzenie popędów
- Model odruchu
- Model odruchu – kontynuacja
- Modele naukowe w psychologii
- Modele naukowe w psychologii – kontynuacja
- Motywacja osiągnięć a wyniki pracy
- Motywacja osiągnięć a wyniki pracy – kontynuacja
- Motywacja w ujęciu psychoanalitycznym
- Motywacja w ujęciu psychoanalitycznym – kontynuacja
- Motywy biologiczne – popędy
- Motywy biologiczne – popędy cz. II
- Motywy i naśladowanie
- Motywy nieświadome
- Motywy nieświadome – kontynuacja
- Motywy związane z jaźnią
- Mowa
- Mózgowie człowieka
- Myślenie
- Myślenie drogą prób i błędów
- Myślenie drogą prób i błędów
- Nadmiar bodźców: stress
- Nagroda i kara
- Natura myślenia
- Nauki o naturze ludzkiej
- Naukowe metody psychologu
- Naukowe podejście do badań nad naturą ludzką
- Naukowe ustalenia poszczególnych teorii psychologicznych
- Niektóre aspekty wzrastania i rozwoju
- Niektóre problemy psychologii
- Niemowlęta rozwijają się w różnym tempie
- Niemowlęta rozwijają się w różnym tempie – kontynuacja
- Nierównomierność zmian w okresie dorastania
- Niezgrabność w okresie dorastania
- Obiektywizm i subiektywność
- Obiektywne obserwacje
- Obiektywne obserwacje – kontynuacja
- Obserwacja – metoda psychologiczna
- Ocenianie cech osobowości przez młodzież
- Odbiór wrażeń bez spostrzegania
- Okolice kojarzeniowe i ich funkcjonowanie
- Okres pubertalny
- Opisy statystyczne
- Optymalne poziomy funkcjonowania
- Optymalne poziomy funkcjonowania
- Optymalne poziomy funkcjonowania – kontynuacja
- Pamięć
- Pamięć versus nawyk
- Percepcja a przystosowanie
- Pierścień nerwowy chełbii
- Plastyczność i jej granice
- Podwzgórze jako termostat
- Podział okresu dorastania
- Pojęcie spostrzegania w psychologii postaci
- Pola wrażliwości w skórze
- Pomiar dyspozycji motywacyjnych
- Pomiar dyspozycji motywacyjnych – kontynuacja
- Pomiar w psychologii
- Pomoc dzieciom bardzo uzdolnionym
- Popęd macierzyński
- Popęd pragnienia
- Popęd pragnienia – kontynuacja
- Popęd płciowy
- Popędy o nieustalonych odpowiednikach fizjologicznych
- Porównanie uczenia się zwierząt i ludzi
- Powidoki
- Poziom aspiracji
- Poziomy inteligencji
- Prawa uczenia się
- Problem instynktownego zachowania się
- Problemy dorastającej młodzieży
- Problemy dorastającej młodzieży – kontynuacja
- Problemy dotyczące skutków braku poczucia bezpieczeństwa
- Próby i błędy, wgląd, rozumowanie
- Proces uczenia się w psychologii postaci
- Proces uspołeczniania w okresie niemowlęctwa
- Proces uspołeczniania w okresie niemowlęctwa – kontynuacja
- Procesy nieświadome
- Procesy świadome
- Profesjonalne zabiegi, które oferuje medycyna estetyczna
- Prymitywny mózg kręgowca
- Prymitywny mózg kręgowca – kontynuacja
- Przedstawienie korelacji za pomocą wykresu rozrzutu
- Przedstawienie korelacji za pomocą wykresu rozrzutu cz. II
- Przestępczość indywidualna
- Przewidywanie ostatecznej wysokości ciała
- Przewodzenie synaptyczne
- Przysłowia, mity i uogólnienia – kontynuacja
- Psychoanalityczna teoria motywacji
- Psychoanalityczna teoria motywacji – kontynuacja
- Psychoanaliza
- Psychologia a inne nauki
- Psychologia a inne nauki – kontynuacja
- Psychologia jako nauka o zachowaniu
- Psychologia jako nauka o zachowaniu – kontynuacja
- Psychologia postaci i teoria pola
- Psychologia postaci i teoria pola – kontynuacja
- Psychologia przednaukowa
- Psychologia współczesna
- Psychologiczna definicja zachowania
- Reakcja na sygnały i symbole
- Receptory i efektory a połączenia nerwowe
- Redukcja dysonansu poznawczego przez zmianę przekonania
- Rehabilitacja Bielsko-Biała – szybki powrót do zdrowia
- Rehabilitacja Kraków – wyjście z trudnych sytuacji
- Rehabilitacja rwy kulszowej Warszawa- odzyskanie zdrowia
- Rehabilitacja Warszawa – tyko sprawdzone metody
- Rola gruczołów dokrewnych z punktu widzenia psychologii
- Rola teorii w psychologii
- Role związane z płcią
- Role związane z płcią cz. II
- Role związane z płcią cz. III
- Rozwój embrionalny jako dojrzewanie
- Rysy twarzy w samoocenie
- Rywalizacja rodzeństwa
- Skrzynka przeszkód (przekrój poziomy)
- Skutki oddzielenia od matki
- Skutki wczesnych doświadczeń
- Skutki wczesnych doświadczeń – kontynuacja
- Ślepota nocna i plamka ślepa
- Sposób obchodzenia się z niemowlęciem
- Spostrzeganie a tło lub otoczenie bodźca
- Spostrzeganie i emocja
- Spostrzeganie i sugestia
- Spostrzeganie wzajemnych stosunków
- Sprawność ruchowa w okresie dorastania
- Starsi ludzie w Stanach Zjednoczonych Ameryki
- Starsi ludzie w Stanach Zjednoczonych Ameryki cz. II
- Stosunki społeczne poza domem rodzinnym
- Stosunki społeczne poza domem rodzinnym cz. II
- Stosunki społeczne poza domem rodzinnym cz. III
- Stosunki z rówieśnikami
- Stosunki z rówieśnikami – kontynuacja
- Symboliczny wyraz rywalizacji rodzeństwa
- Szczęście w małżeństwie
- Szczęście w małżeństwie
- Słownik czynny
- Słownik czynny – dalszy opis
- Teoria bodźców sygnałowych
- Teoria bodźców sygnałowych – kontynuacja
- Teoria potrzeby – popędu – przynęty
- Teoria potrzeby – popędu – przynęty cz. II
- Teorie poznawcze
- Teorie słyszenia
- Trening czystości
- Trening czystości – dalszy opis
- Typowa krzywa uczenia się
- Uczenie się
- Uczucie do matki i zależność od niej
- Układ parasympatyczny (przywspółczulny)
- Uśmiech jako reakcja społeczna
- Uzupełnianie się wrażeń zmysłowych
- W jaki sposób tworzymy pojęcia
- W jaki sposób widzimy
- W jaki sposób zwierzęta zapamiętują rozwiązania problemów
- Wartość głośnego powtarzania (recytowania)
- Warunkowanie
- Warunkowanie sprawcze
- Warunkowanie u ludzi
- Warunkowanie u ludzi – kontynuacja
- Wczesne konsekwencje braku poczucia bezpieczeństwa w niemowlęctwie
- Węch
- Weryfikacja
- Whiting i Child i ich badania
- Whiting i Child i ich badania cz. II
- Wiek a utrata słuchu
- Wiek dojrzały
- Wiek, w jakim tworzono wybitne dzieła
- Wolna wola a determinizm
- Wolna wola a determinizm – kontynuacja
- Wpływ napięcia mięśniowego na uczenie się
- Wrażenie i spostrzeżenie
- Wykorzystanie rezultatów testów inteligencji
- Wyniki badań nad metodami ćwiczenia dzieci
- Wzmacnianie pożądanych reakcji
- Wzrost poziomu wykonania przy prawdopodobieństwie 50 : 50
- Wzrost tolerancji z wiekiem
- Zachowanie zwierząt a zachowanie ludzi
- Zachowanie zwierząt a zachowanie ludzi – kontynuacja
- Zależność i afiliacja
- Zamknięty obwód samowzbudzający
- Zamknięty obwód samowzbudzający – kontynuacja
- Zapamiętywanie w formie wyobrażeń
- Zastosowanie i interpretacja współczynników korelacji
- Zastosowanie i interpretacja współczynników korelacji cz. II
- Zastosowanie i interpretacja współczynników korelacji cz. III
- Zbyt niski poziom pobudzeń
- Zmiany wrażeń smakowych
- Zmienność rozwoju w wieku dorastania
- Zmysł koordynacji mięśniowej
- Zmysł równowagi
- Zmysł równowagi – kontynuacja
- Zmysł smaku i węchu
- Znaczenie procesu uczenia
- Znaczenie procesu uczenia – kontynuacja
- Źródła współczesnej psychologii
- Zrozumienie pojęcia „dojrzewanie”
- Złożoność bodźca a ciekawość
- Złożoność bodźca a ciekawość – kontynuacja
- Złudzenia
- „Szósty zmysł” albo „widzenie twarzą” przez niewidomych